foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Musicie od siebie wymagać, nawet gdyby inni od was nie wymagali - św. Jan Paweł II

Szkoła Podstawowa nr 4 im Jana Pawła II

w Łańcucie, ul. Kochanowskiego 6, 37-100 Łańcut


Projekty Ponadnarodowej Mobilności Uczniów realizowane przez Szkołę Podstawową nr 4 w Łańcucie finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój.

 

Edycja II

Podsumowanie mobilności w projekcie „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II”

Mobilność edukacyjna w projekcie pod nazwą „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II” o numerze 2021-1-PMU-4257 zrealizowana została w dniach 8-14 czerwca 2022 roku. Wydawać by się mogło, że to krótki czas, jednak pozwolił on uczestniczącym w inicjatywie uczniom nie tylko w istotny sposób podnieść poziom kompetencji, wiedzy i umiejętności, ale także wspaniale spędzić czas i poznać najpiękniejsze zakątki północnej Grecji! Jak zatem przebiegała nasza wizyta u stóp siedziby greckich bogów?

W podróży do Grecji uczestniczyło 20 uczniów, którzy zostali zakwalifikowani do projektu na podstawie rekrutacji. Pod opieką 4 nauczycieli oraz pilota odbyli oni transfer lotniczy do Salonik, skąd dalej wyruszyli na słoneczną Riwierę Olimpijską. Już pierwsze chwile w Grecji wykorzystaliśmy na to, by poznać nieco faktów na temat tej części Hellady: jej historii, tradycji czy geografii. Po zakwaterowaniu w hotelu Sun Beach w miejscowości Platamonas i krótkim odpoczynku (w tym obowiązkowym powitaniu z morzem!) uczniowie wzięli udział w spotkaniu zapoznawczo – organizacyjnym, które poprowadzili mentorzy oraz przedstawiciele hotelu. Podczas tego „zebrania” przedstawiono m.in. zasady obowiązujące podczas pobytu w Grecji, kwestie związane z organizacją kolejnych dni, a przede wszystkim szczegóły dotyczące programu edukacyjnego i form jego realizacji. Chociaż młodzież szybko przekonała się, że przed nimi naprawdę wiele aktywności, nikt nie stracił animuszu. Perspektywa związana z odkrywaniem nowych miejsc, poznawaniem ludzi, smaków, tradycji – to wszystko sprawiło, że uczniowie już nie mogli doczekać się kolejnego dnia!

W trakcie pobytu w Grecji jeden dzień został w całości poświęcony na wycieczki, a pozostałe na wizyty w szkole i realizację zagadnień merytorycznych wynikających z programu, zajęcia terenowe… i oczywiście program kulturowy! Zgodnie z zamysłem, połączenie różnorodnych zajęć pozwoliło na wzmocnienie zaangażowania młodzieży w projekt, zwiększanie kompetencji i wypracowywanie rezultatów materialnych w projekcie. Dzięki temu możliwe było zapewnienie maksimum korzyści nie tylko od strony pozyskiwania nowej wiedzy i umiejętności, ale także poznawania nowej kultury. W ciągu tygodnia uczestniczy dowiedzieli się na temat Grecji wielu ciekawych, często nieobecnych w powszechnej świadomości rzeczy, dotyczących nie tylko zabytków, ale także ekonomii, życia codziennego, a nawet religii. Poszczególne elementy programu realizowane były zgodnie z różnymi metodykami projektowymi i aktywowały wśród uczniów różne umiejętności. Podróżniczo-kulturowa tematyka, która w projekcie zyskała nowoczesną, cyfrową oprawę, w połączeniu z tym elementem pozwoliła na uzyskanie efektu wzmocnionej interdyscyplinarności – na którą kładzie się coraz większy nacisk we współczesnym szkolnictwie.

Zacznijmy jednak od najważniejszego – czyli od zajęć merytorycznych w szkole. Dla naszych uczniów pierwsza wizyta w placówce partnerskiej, czyli Gymnasio Litochoro, była nie lada przeżyciem. Okazało się jednak, że młodzież nie miała czym się przejmować. Grecy powitali nas bardzo ciepło, a uczestnicy projektu z obu krajów szybko znaleźli wspólny język. Spotkanie rozpoczęło się od zwiedzania szkoły. W jego trakcie greccy nauczyciele i uczniowie opowiadali, jak na co dzień wygląda nauka w tej placówce, co oferuje ona uczniom, a także jak zorganizowane było szkolnictwo w trakcie pandemii. Okazuje się, że polska i grecka szkoła mają wiele wspólnego! Po tej części uczniowie wzięli udział w zajęciach sportowych i mieli chwilę na integrację z rówieśnikami. Podzielono ich także na zespoły projektowe, w których uczestnicy mieli pracować nad rezultatami materialnymi.

Kolejne zajęcia merytoryczne poświęcone już były stricte kwestiom związanym z obszarem merytorycznym projektu. Uczniowie przedstawili prezentacje na temat regionów, ich zwyczajów i zabytków, co stanowiło ważne wprowadzenie do tematyki projektowanych w mediach społecznościowych profili. Dzięki mentorom młodzież poznała zasady działania Instagrama, dowiedziała się, czym są algorytmy wyświetlania treści i jak wykorzystać je do zwiększania zasięgu. W grupach zastanawialiśmy się nad tym, kto jest grupą docelową naszych profili i jakie treści powinniśmy tam wobec tego umieszczać. Uczniowie poznali zasady związane z opracowywaniem materiałów graficznych i tekstowych, np. to, jakich hasztagów powinni używać w postach. Kolejnym elementem były programy i aplikacje służące do obróbki materiałów video. Uczestnicy projektu w praktyce poznali Canvę, w której opracowali identyfikację wizualną, dzięki której ich posty stały się lepiej zapamiętywane przez odbiorców. Po wprowadzeniu merytorycznym nadszedł czas na pracę w grupach – i publikację profili oraz postów o tematyce turystycznej!

Podczas kolejnych dni na młodzież czekały także różne niespodzianki i zajęcia, które pozwalały się na kompleksowy rozwój i pogłębianie relacji z uczestnikami z Grecji. Wkrótce okazało się, że dzieci polubiły się na tyle, że specjalnie zorganizowano dla nich dodatkowe warsztaty, które odbyły się już w przestrzeni hotelowej.

Aby dobrze opracować posty na profile na Instagramie, uczniowie musieli zgromadzić wiele zdjęć oraz informacji. Te zdobywali podczas zajęć terenowych oraz wycieczek. Same zajęcia terenowe miały na celu przede wszystkim podnoszenie poziomu samodzielności uczestników. Głównie opierały się zatem na metodzie Design Thinking, gdzie grupy otrzymywały polecenia, z których realizacją musieli już podołać we własnym zakresie. Taka gra została zorganizowana np. w miejscowości Platamonas. W przestrzeni miasteczka dzieci poszukiwały konkretnych miejsc i postaci, musiały także zaczerpnąć wiedzy u źródła – tzn. wypytać mieszkańców o kwestie związane z kuchnią i codziennymi zwyczajami. Oprócz portowego miasteczka Platamonas odwiedzono także Stary Panteleimon oraz Litochoro i Olimpijski Park Narodowy, wraz z Centrum Informacyjnym, gdzie można było uzyskać wiele cennych informacji na temat Masywu Olimpijskiego. Wśród takich dodatkowych zajęć warsztatowych warto wymienić także lekcje prezentacji – podczas tych warsztatów młodzież w praktyce poznała techniki związane z tym, jak dobrze wypaść na scenie i oczarować widownię.

Ostatnią częścią wyjazdu było to, co zdecydowanie najdłużej utkwi nam w pamięci - czyli program kulturowy, podczas którego mogliśmy zobaczyć najbardziej niesamowite miejsca Riwiery Olimpijskiej! Ten element mobilności nie ograniczył się tylko do wycieczek i zwiedzania. Przykładowo, podczas rejsu na Skiathos na pokładzie statku uczniowie uczyli się tradycyjnych tańców greckich, a na samej wyspie wzięli udział w tradycyjnym posiłku w greckiej tawernie. Wycieczki odbywały się  po lub przed godzinami realizacji programu merytorycznego. Odwiedziliśmy m.in. Meteory - niemal bajkowy kompleks klasztorny, w którym uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy na temat religii i sztuki prawosławnej. Wyjątkowym doświadczeniem był dla nas także wieczór grecki z dyskoteką, który odbył się na malowniczym wybrzeżu miejscowości Nea Messangala.

Nasz grecki tydzień w projekcie „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II” był pełen wrażeń, a intensywny i rozbudowany program, co prawda wymagający, pozwolił jednak na osiągnięcie celów projektu w stopniu, który przerósł nasze oczekiwania. Wspólna praca i spotkania z greckimi uczniami pomogły naszej młodzieży przełamać lęk przed posługiwaniem się językiem obcym. Dzieci przekonały się, że mają już wiedzę i zasób słów, który pozwala im na nawiązywanie międzynarodowych kontaktów i swobodną komunikację, podniosły także znajomość języka obcego i zwiększyły biegłość w mowie i piśmie. Poznały grecką kulturę, historię, zwyczaje – a temu towarzyszyło zwiększenie świadomości na temat własnego regionu, o którym młodzież opowiadała z dumą swoim greckim rówieśnikom. Nie można oczywiście zapomnieć o kompetencjach cyfrowych i praktycznych umiejętność, które nabyto w ciągu tego tygodnia… A to dopiero początek! Ten tydzień sprawił, że nasza młodzież stała się znacznie bardziej dojrzała i otwarta na świat – a wspomnienia, które pozostaną z nimi po mobilności są bezcenne.

Zdjęcia z wyjazdu

 


Rezultaty materialne w projekcie ponadnarodowej mobilności uczniów

Podczas realizacji mobilności w projekcie młodzież z Polski i Grecji pracowała nad stworzeniem profesjonalnych stron w serwisie Instagram, promujących regiony Łańcuta i Pierii oraz Riwiery Olimpijskiej. Wszyscy uczestnicy projektu zostali podzieleni na 4 międzynarodowe grupy, a każda z nich miała za zadanie stworzyć profil o określonej tematyce, opracować komunikację wizualną i koncepcję kreatywną do zamieszczanych treści, a następnie opublikować serię postów poświęconych różnym zagadnieniom. Każda z grup poradziła sobie doskonale, a rezultaty ich pracy można zobaczyć na Instagramie:

Są to profesjonalne strony, uzupełnione treściami w 3 językach. Uczestnicy byli odpowiedzialni za administrację i moderację profili. Posty skierowane są do różnych grup docelowych i przedstawiają szereg ciekawych informacji, które w dużej mierze powstały na bazie wiedzy zgromadzonej przez uczniów podczas zajęć terenowych i realizacji programu kulturowego.

Opracowanie rezultatów materialnych stanowi potwierdzenia nabycia i rozwinięcia kompetencji kluczowych przez uczniów. Do opracowania treści wykorzystali oni m.in. aplikację Canva, a stworzone posty odpowiadają wiedzy merytorycznej na temat mediów społecznościowych, która została przekazana przez mentorów podczas zajęć.

Realizacja projektu ponadnarodowej mobilności uczniów była możliwa dzięki środkom przyznanym z Europejskiego Funduszu Społecznego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój.


„W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II”. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami na temat projektu ponadnarodowej mobilności uczniów

Głównym elementem prowadzonego w naszej szkole projektu było oczywiście odbycie zagranicznej mobilności, w trakcie której uczniowie wspólnie z rówieśnikami ze szkoły przyjmującej w Grecji wzięli udział w realizacji programu edukacyjnego. Na inicjatywę pod nazwą „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II” składa się jednak znacznie więcej działań – a ich przeprowadzenie pozwoliło uzyskać szeroki wpływ nie tylko na uczniów, ale również na całą społeczność szkolną i placówkę w wymiarze strategicznym. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami na temat projektu, które przybliżą Państwu całość realizacji działań w ramach przedsięwzięcia.

 


Już za kilka dni rozpoczynamy rekrutację do projektu „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II ”!

Ponadnarodowa mobilność w Łańcucie

Udział w projekcie uczniów naszej szkoły jest okazją do odbycia bezpłatnego, blisko tygodniowego wyjazdu do Grecji. Podczas mobilności uczestnicy współpracować będą z uczniami ze szkoły partnerskiej podczas realizacji programu merytorycznego. W międzynarodowych grupach zadaniowych uczniowie przygotują wielojęzyczne profile na portalu Instagram, których celem będzie promowanie regionów szkół partnerskich.

Dlaczego warto wziąć w udział w projekcie?

Celem projektu jest wzmocnienie kompetencji kluczowych uczestników: rozumienia i tworzenia informacji; wielojęzyczności; cyfrowych; świadomości i ekspresji kulturalnej; wzmocnienie postaw obywatelskich i kompetencji społecznych. Na czas mobilności zaplanowano także wycieczki, podczas których uczniowie poznają okolicę Katerini.

Udział w przedsięwzięciu jest dla uczniów bezpłatny. Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające realizację mobilności.

Kiedy odbędzie się wyjazd?

Mobilność planowana jest na okres 5.06.2022 do 11.06.2022 r.

Kto może wziąć udział w rekrutacji?

Do udziału w naborze zapraszamy uczniów z klas VII i VIII. Łącznie w procedurze wyłonionych zostanie 20 osób oraz lista rezerwowa (2 osoby) – to uczestnicy, którzy zostaną zakwalifikowani do projektu w przypadku rezygnacji kogoś z listy głównej.

Co będzie brane pod uwagę? Szczegółowe zasady naboru przedstawione będą w regulaminie. Konkurs zostanie rozstrzygnięty na podstawie przydzielonych kandydatom przez Komisję Rekrutacyjną punktów, w tym za test znajomości języka angielskiego, wiedzy ogólnej o Grecji, średnią ocen z ostatniego semestru, zachowanie, ocenę z języka angielskiego, szczególne osiągnięcia czy kryterium zmniejszonych szans. Przed mobilnością zostanie przeprowadzone przygotowanie językowe, kulturowe i pedagogiczne.

Jak można aplikować?

Aby aplikować do projektu, uzupełnione oraz podpisane przez rodziców dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły. Regulamin oraz załączniki zostaną umieszczone na stronie szkoły.

Finansowanie

Inicjatywa „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy” prowadzona jest w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, IV Oś Priorytetowa Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.2. Programy mobilności ponadnarodowej.

Ważne terminy

20.04.2022 r.– rozpoczęcie rekrutacji

26.04.2022 r. – zakończenie zbierania aplikacji

27.04.2022 r.  – test z języka angielskiego i wiedzy ogólnej o Grecji, publikacja listy wstępnej,  

28.04.2022 r. – czas na ewentualne odwołania

29.04.20222 r. – publikacja końcowej listy osób zakwalifikowanych oraz listy rezerwowej

    W przypadku pytań prosimy o kontakt z Panią Małgorzatą Kuźmicz, Koordynatorką projektu.

   Załączniki:

 

 


 Ponadnarodowa Mobilność Uczniów ponownie realizowana przez Szkołę Podstawową nr 4 w Łańcucie

Po sukcesie pierwszego międzynarodowego przedsięwzięcia w naszej szkole nadszedł czas na kontynuację! Szkoła otrzymała pozytywną decyzję o realizacji projektu „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II”, w ramach którego uczniowie z naszej szkoły będą mogli wziąć udział w bezpłatnym wyjeździe edukacyjnym do Grecji.

Najważniejsze informacje na temat projektu

Projekt „W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy – edycja II” to dla naszej szkoły kontynuacja procesu umiędzynaradawiania, dzięki czemu możemy oferować naszym uczniom dostęp do nowoczesnych form podnoszenia wiedzy, kompetencji kluczowych i umiejętności językowych. Realizacja projektu możliwa jest dzięki dofinansowaniu uzyskanemu z Europejskiego Funduszu Społecznego w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój, projekt Ponadnarodowa Mobilność Uczniów. Przyznano nam środki w wysokości 109 341 pln, dzięki którym przeprowadzony zostanie wyjazd i program edukacyjny, a także szereg działań związanych z przygotowaniem do mobilności, ewaluacją jej efektów czy sprawozdawczością.

Naszym partnerem w inicjatywie jest grecka szkoła Gymnasio Litochoro.

Mobilność od podszewki

Ponieważ jest to drugie tego typu działanie, z pewnością wielu uczniów i opiekunów ma już wiedzę na temat tego, jak w praktyce wyglądają inicjatywy w ramach projektu Ponadnarodowej Mobilności Uczniów. W ramach tego przedsięwzięcia 20 uczniów szkoły weźmie udział w tygodniowym wyjeździe do Grecji. W tym czasie będzie realizować program opracowany we współpracy z Gymnasio Litochoro, który poświęcony będzie zastosowaniu nowych mediów w promocji turystyki i zabytków w regionach Pierii i Łańcuta. Uczniowie wspólnie z młodzieżą z placówki partnerskiej będą pracować nad anglojęzycznymi, międzynarodowymi profilami w serwisie Instagram. Podczas zajęć w szkole partnerskiej pieczę nad uczniami sprawować będą nauczyciele z Grecji i Polski, którzy wprowadzą młodzież w zagadnienia związane z mediami społecznościowymi. Oprócz tego uczestnicy wezmą udział w różnego rodzaju grach terenowych, warsztatach i wycieczkach, w trakcie których będą gromadzić materiały na potrzeby tworzonych profili.

Udział w mobilności jest bezpłatny, a całość kosztów pokrywana jest z otrzymanego dofinansowania. Uczniowie będą mieć zagwarantowany przelot samolotem z Polski do Grecji oraz z Grecji do Polski, transport autokarowy na miejscu, zakwaterowanie oraz wyżywienie, opiekę pilota oraz przewodnika podczas wybranych wycieczek, wszelkie materiały niezbędne do realizacji programu, bilety wstępu do atrakcji turystycznych, a także niezbędne ubezpieczenia związane z realizacją zagranicznego wyjazdu.

Wszyscy uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w projekcie europejskim. Dodatkowo, aby wzmocnić kompetencje i poczucie pewności siebie dzieci, przed wyjazdem uczniowie zakwalifikowani do inicjatywy będą zobligowani do odbycia zajęć przygotowujących.

Cele projektu

Celem głównym przedsięwzięcia jest podniesienie poziomu kompetencji kluczowych 20 uczestników – uczniów, zwłaszcza w obszarach: kompetencji związanych z wielojęzycznością, cyfrowych i związanych z nowymi technologiami, kulturowych. Oprócz tego działania zaplanowane w ramach  mobilności i przygotowania pozwolą na wzmacnianie umiejętności związanych z kompetencjami rozumienia i tworzenia informacji, osobistych, społecznych i uczenia się, obywatelskich.

Pozostałe cele to:

- podniesienie umiejętności pracy w grupie oraz w metodzie projektowej wśród młodzieży;

- wzmacnianie wiedzy z przedmiotów nauczanych w szkole, w tym przyrody, geografii, języka angielskiego, historii czy informatyki;

- poznanie przez uczniów nowych, praktycznych programów i aplikacji oraz podniesienie ich świadomości na temat użyteczności technologii informatycznych w rozwoju i edukacji;

- wsparcie dla uczniów ze zmniejszonymi szansami edukacyjnymi;

- podniesienie renomy naszej szkoły, zwiększenie jej rozpoznawalności oraz wzrost atrakcyjności naszej oferty edukacyjnej;

- podnoszenie kompetencji i praktycznych umiejętności kadry nauczycielskiej;

- podniesienie kompetencji i umiejętności związanych z zarządzaniem w szkole.

 

  Plakat Informacyjny

 

 

 


 

Edycja I

W poszukiwaniu turystycznych perełek Europy”. Podsumowanie mobilności ponadnarodowej uczniów SP nr 4 w Łańcucie.

Tydzień pełen niezapomnianych przeżyć, nowych znajomości i miejsc – a przede wszystkim rozwoju. Tak w skrócie można opisać międzynarodową mobilność zrealizowaną jesienią przez uczniów i kadrę naszej szkoły. Zapraszamy do zapoznania się z artykułem podsumowującym zagraniczny wyjazd.

Mobilność zagraniczna została przeprowadzona w dniach 17-23 października 2021. W trakcie tego bardzo intensywnego tygodnia młodzież uczestnicząca w projekcie z SP 4 współpracowała z dziećmi i nauczycielami z greckiej placówki przyjmującej – Gymnasio Litochoro, zgłębiając zagadnienia związane z wykorzystaniem nowych środków przekazu, a zwłaszcza serwisu Instagram w promocji regionów. Odbycie wyjazdu było znacznym wyzwaniem dla młodzieży i organizatorów – wobec pandemii koronawirusa jednak zarówno Szkoły, jak i sami uczestnicy stanęli na wysokości zadania, zapewniając najwyższą jakość projektu przy zachowaniu bezpieczeństwa i komfortu w trakcie wyjazdu. Zajęcia na terenie szkoły greckiej uzupełniane były warsztatami realizowanymi w przestrzeni hotelowej czy zajęciami terenowymi, podczas których młodzież uczestniczyła m.in. w grach miejskich. Co jeszcze działo się w ciągu tych 7 dni? Wymienione aktywności to dopiero początek!

Jakie turystyczne perełki odkryliśmy?

W trakcie greckiego tygodnia młodzież przy wsparciu pilota i wykwalifikowanych przewodników odkrywała kolejne zakątki, zwyczaje i atrakcje greckiej Riwiery. Ile można zobaczyć przez 5 dni? Okazuje się, że naprawdę dużo, nawet jeżeli gros czasu przeznaczy się na zajęcia stacjonarne i pracę nad rezultatami! W przypadku mobilności każda „wycieczka” stanowiła jednak coś więcej niż atrakcję – dzięki merytorycznemu wprowadzeniu i zadaniom przekazywanym młodzieży, w trakcie zwiedzania kolejnych miejsc uczniowie zwiększali swoją wiedzę z przedmiotów takich jak historia, przyroda czy geografia, znajomość języka angielskiego (zwłaszcza w praktyce!) czy poziom kompetencji kulturowych. Zbierali także materiały zdjęciowe i video oraz informacje, które były wykorzystywane podczas tworzenia profili w mediach społecznościowych oraz promocji projektu.

Jednym z pierwszych odwiedzonych miejsc była Leptokaria – miasto położone po sąsiedzku względem hotelu Poseidon Palace, w którym ulokowana była grupa. Tutaj młodzież odwiedziła tradycyjny targ, gdzie w ramach zajęć terenowych miała za zadanie poznać lokalne produkty i regionalne przysmaki. Uczestnicy zwiedzili także Litochoro – niezwykle urokliwe miasteczko, które stanowi bazę wypadową do Olimpijskiego Parku Narodowego, pełnego malowniczych wodospadów i wąwozów czy Stary Pantaleimon, słynny dzięki swoim rozłożystym platanom oraz niepozornym owocom kumaro. Prawdziwą wisienką na torcie okazał się całodzienny rejs na wyspę Skiathos. Sam cel podróży można kojarzyć z filmu Mammia Mia, ale oprawa tej eskapady również zasługuje na wspomnienie: podczas rejsu młodzież brała udział w warsztatach tanecznych i zabawie, a na samej wyspie uczniowie mieli okazję zjeść tradycyjny grecki posiłek. Do tego zabytki, piękne plaże, krystaliczna woda i… delifiny! Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy, były Saloniki. Tutaj mieliśmy okazję poznać nieco bardziej miejski wymiar Grecji, wiele zabytków, a także elementy stylu życia właściwe południu Europy.

Zamek w Platamonas, dolina Tembi i kościół Agia Paraskevi, kurs tańca, gra miejska czy wędrówki pięknym wybrzeżem – to, czego mogliśmy doświadczyć w ciągu kilku dni, można by wymieniać bez końca. Poprzez bardzo przekrojowy wybór miejsc, które uczestnicy projektu mogli odwiedzić, udało się w kompleksowy sposób wzmocnić wiedzę uczniów na temat kraju przyjmującego – idealnie wpasowując się w temat merytoryczny mobilności.

W Gymnasio Litochoro

Kluczowym elementem mobilności były oczywiście zajęcia merytoryczne – prowadzone w systemie hybrydowym, w szkole partnerskiej lub w formie warsztatów grupowych w hotelu. Taka organizacja związana była z pandemią koronawirusa i umożliwiła przeprowadzenie działań w najbardziej efektywny i bezpieczny możliwy sposób.

Podczas spotkań w szkole odbyły się m.in. zajęcia wprowadzające w tematykę projektu, prezentacje i warsztaty plastyczne. Dodatkowo, w sytuacji, kiedy niemożliwe było przeprowadzenie zajęć w Gymnasio Litochoro – młodzież uczestniczyła we wspólnych zajęciach terenowych, odkrywając uroki górskiego miasteczka Litochoro.

W zajęciach w ramach mobilności uczestniczyło 20 uczniów ze szkoły polskiej oraz 7 ze szkoły greckiej.

Tematyka i rezultaty projektu

W trakcie mobilności uczniowie w międzynarodowych zespołach opracowali profesjonalne profile na Instagramie, promujące Łańcut i region Riwiery Olimpijskiej:

  • Instagram.com/discover_the_heart_of_greece
  • Instagram.com/trip_to_pieria_greece
  • Instagram.com/amazingolympicriviera
  • Instagram.com/lancut_pearlofpoland.

Podczas zajęć w języku angielskim młodzież poznała zasady związane z profesjonalnym wykorzystaniem mediów społecznościowych, w tym Instagrama, w promocji różnego rodzaju inicjatyw i instytucji, a także kluczowe aspekty działań komunikacyjnych w zakresie wsparcia turystyki i rozwoju regionalnego. Zagadnienia takie jak zasięg, zaangażowanie czy algorytmy nie są już dla nas tajemnicą!

Kluczowe znaczenie w promocji w mediach społecznościowych ma content – zarówno materiały wizualne, jak i informacje, które przekazujemy za pośrednictwem profili. I zgodnie z tym uczestnicy zwiększali swoje kompetencje w zakresie rozumienia, pozyskiwania i przetwarzania informacji za pomocą różnych źródeł, a także praktyczne umiejętności w zakresie obsługi aplikacji graficznych.

Profile zostały uzupełnione treściami zgodnie z przydzielonymi zadaniami, prezentując różne aspekty podróżowania i stanowiąc cenne źródło informacji dla potencjalnych turystów. Wszystkie posty zostały opracowane w trzech językach: angielskim, greckim oraz polskim, zaś Stories w języku angielskim. Uczniowie zastosowali wskazane zasady komunikacji na Instagramie. Co ważne, wszystkie zadania tworzone były w międzynarodowych grupach – była to więc okazja do rozwijania kompetencji interpersonalnych i w pracy zespołowej, a także do umacniania nowych znajomości!

Momentem kulminacyjnym było uroczyste wręczenie dyplomów wszystkim uczestnikom. Zrealizowane działania, w tym mobilność poprzedzona kursem przygotowawczym pozwoliły na osiągnięcie zamierzonych rezultatów w odniesieniu do uczniów, tj.

  1. Zwiększenie poziomu kompetencji kluczowych uczestników, w tym:

- kompetencji w zakresie rozumienia i tworzenia informacji

- kompetencji w zakresie wielojęzyczności

- kompetencji cyfrowych

- kompetencji osobistych, społecznych i w zakresie uczenia się

- kompetencji obywatelskich

- kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

  1. 2. Zwiększenie umiejętności językowych, cyfrowych i w zakresie nowych technologii, międzykulturowych wśród uczestników.
  2. 3. Minimalizacja blokady językowej wśród uczestników, podniesienie swobody posługiwania się językiem angielskim.
  3. 4. Podniesienie kompetencji uczniów związanych ze współpracą grupową i planowaniem pracy, ocenianiem swoich osiągnięć oraz innych, podziałem zadań.
  4. 5. Podniesie kompetencji związanych z poszukiwaniem i przetwarzaniem informacji, w tym pochodzących z różnych źródeł wśród młodzieży.
  5. 6. Zwiększenie pewności siebie oraz zdolności uczestników w zakresie prezentowania wyników pracy własnej lub grupy.

Całość projektu nie ograniczyła się wyłącznie do mobilności – a w działania zaangażowani byli także przedstawiciele kadry naszej szkoły. Zachęcamy do zapoznania się z załączoną broszurą promocyjną, gdzie można znaleźć wiele ciekawych informacji na temat inicjatywy! Ci z Państwa, którzy śledzą Facebooka, stronę naszej szkoły czy lokalne media z pewnością mieli okazję już zetknąć się z przekazami na temat projektu. Zapraszamy zwłaszcza na nas fanpage, gdzie można znaleźć bogatą fotorelację z wyprawy.

Inicjatywa prowadzona jest w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

 

Zobacz:  BROSZURA PROMOCYJNA

Zobacz:  ULOTKA PROMOCYJNA

Zobacz:  GALERIA ZDJĘĆ Z WYJAZDU

 

 

Copyright © 2022 Szkoła Podstawowa nr 4 w Łańcucie Rights Reserved.